RETURN AND REFUNDS

RESI E RIMBORSI

退貨和退款

退货和退款


Returns

Our policy lasts 14 days.

If 14 days have gone by since the order’s delivery date on the carrier’s website, unfortunately we can’t offer you a refund or exchange.

To be eligible for a return, your item must be unused and in the same condition that you received it. It must also be in the original packaging.

The security tag must still be intact and attached to returned items.

If you want to request a return please contact our customer service at customerservice@designinverso.com.

Refunds (if applicable)

Once your return is received and inspected, we will send you an email to notify you that we have received your returned item. We will also notify you of the approval or rejection of your refund.

If it is approved, then your refund will be processed, and a credit will automatically be applied to your credit card or original method of payment, within a certain amount of days.

Late or missing refunds (if applicable)

If you haven’t received a refund yet, first check your bank account again.

Then contact your credit card company, it may take some time before your refund is officially posted.

Next contact your bank. There is often some processing time before a refund is posted.

If you’ve done all of this and you still have not received your refund yet, please contact us at customerservice@designinverso.com.

Sale items (if applicable)

Only regular priced items may be refunded, unfortunately sale items cannot be refunded.

Exchanges (if applicable)

You can request the replacement of the item you bought if it is defective or if you want a different color/size of the same product.

If the item is defective, the shipping costs are at our expense. If you want to change color/size, the costs of returning the product are charged to the Client.

In both cases, send us an email at customerservice@designinverso.com with your order number and the pick-up address.

 

Costs of shipping

  1. a) if the item is not defective

You will be responsible for paying for your own shipping costs for returning your item. Shipping costs are non-refundable. If you receive a refund, the cost of return shipping will be deducted from your refund.

  1. b) if the item is defective

You will be responsible for paying for your own shipping costs for returning your item. After verifying the real existence of the fault, you will be refunded of the costs related to returning the product as well as of the amount of the returned item.

Depending on where you live, the time it may take for your exchanged product to reach you may vary.

Resi

La nostra politica dura 14 giorni. Se sono trascorsi 14 dalla data di consegna dell’ordine sul sito web del corriere, purtroppo non possiamo offrirti un rimborso o una sostituzione.

La targhetta di sicurezza presente sugli articoli da restituire non deve essere né tagliata né rotta.

Per avere diritto a un reso, il tuo articolo deve essere inutilizzato e nelle stesse condizioni in cui lo hai ricevuto. Deve anche essere nella confezione originale.

Per richiedere l’autorizzazione al reso è necessario scrivere a customerservice@designinverso.com, inserendo il numero d’ordine e specificando l’indirizzo del ritiro merce.

I costi della spedizione di rientro sono a carico del Cliente.

 

Rimborsi (se applicabile)

Una volta ricevuto e ispezionato il reso, ti invieremo un'email per informarti che abbiamo ricevuto l'articolo restituito. Ti informeremo inoltre dell'approvazione o del rifiuto del tuo rimborso.

Se è stato approvato, il rimborso sarà eseguito e verrà applicato automaticamente un credito sulla carta di credito o sul metodo di pagamento originale entro un determinato periodo di tempo.

Rimborsi tardivi o mancanti (se applicabile)

Se non hai ancora ricevuto un rimborso, controlla nuovamente il tuo conto bancario.

Quindi contattare la società della carta di credito, potrebbe essere necessario un po' di tempo prima che il rimborso sia ufficialmente pubblicato.

Quindi contatta la tua banca. Spesso è necessario un tempo di elaborazione prima che venga eseguito un rimborso.

Se hai già fatto tutto questo e non hai ancora ricevuto il rimborso, ti preghiamo di contattarci all'indirizzo customerservice@designinverso.com.

Articoli in sconto (se applicabile)

Solo gli articoli a prezzo normale possono essere rimborsati, sfortunatamente gli articoli in sconto non possono essere rimborsati.

Sostituzione (se applicabile)

Puoi richiedere la sostituzione dell’articolo acquistato nel caso in cui sia difettoso oppure nel caso in cui vuoi sostituirlo con lo stesso prodotto di taglia/colore differente.

In entrambi i casi, ti invitiamo a contattarci all’email customerservice@designinverso.com.

Costi di spedizione

  1. a) se la merce non è difettosa

Sarai responsabile del pagamento delle spese di spedizione per la restituzione del tuo articolo. Le spese di spedizione non sono rimborsabili. Se ricevi un rimborso, il costo della spedizione di ritorno verrà detratto dal tuo rimborso.

  1. b) se la merce è difettosa

Sarai responsabile del pagamento delle spese di spedizione per la restituzione dell’articolo. Dopo aver verificato l’effettiva esistenza del difetto, verrai rimborsato delle spese relative alla riconsegna del prodotto, oltre che del valore dell’articolo restituito.

 

A seconda di dove vivi, il tempo necessario per la consegna del prodotto sostituito può variare.

退貨
1. 如商品有瑕疵或不符所需,請您在貨運業者網站所示商品的到貨日起算14天內(包含例假日)提出退貨申請;若超過此期限,恕無法為您提供退換貨服務。
2. 為維護您退貨權益,商品必需為全新未使用狀態,並保持原完整包裝(包括商品本體、配件、吊牌、及所有附隨文件的完整性)。
3. 退貨商品上之安全吊牌必須完整未拆,否則恕無法提供退貨服務。
4. 若您需退換貨服務,請先來信customerservice@designinverso.com客戶服務信箱與我們聯繫。
5. 欲辦理退換貨,請先洽詢客服人員,請勿自行將商品寄回,自行退回者恕不受理。


退款
1. 在收到您寄回退貨商品並確認檢查狀態後,將以電子郵件通知您,並告知您的退款要求是否被接受。
2. 若您的退款要求被許可,您的退款會在數天後依據訂購商品時的原付款方式退還。

延遲或未收到退款
1. 若您未收到退款,請先再次查詢您的銀行帳戶。
2. 而後向您的信用卡發卡銀行確認,在您收到退款前可能需要一些時間。
3. 接下來聯繫您的銀行,通常需要一些時間收到退款。
4. 若您已完成上述所有確認卻仍未收到退款,請來信customerservice@designinverso.com客戶服務信箱與我們聯繫。

特價商品
退款服務僅適用於非特價商品,恕難受理特價商品之退款服務。

換貨
1. 您收到訂購的商品有瑕疵,或您欲更換"同款商品"之顏色或尺寸,我們提供您更換商品服務。
2. 您因商品瑕疵所提出之商品更換,我們將負擔相關之衍生費用。若您因個人因素更換商品顏色或尺寸,其退回運費及所衍生之相關費用將由您自行負擔。
3. 上述兩種情況,皆請您先以電子郵件customerservice@designinverso.com通知我們,並提供您的訂單號碼及收件地址。


運送費用
1. 若商品無任何瑕疵-
您將支付退回商品之全部衍生費用,自行寄回之郵資將不退還。郵資將從您的退款中直接扣除。
2. 若商品有瑕疵-
您將先支付退回商品之郵資。在我們收到您退回的商品,並確認瑕疵事實與責任後,我們會將退回商品之郵資連同商品之全額退款,一起退還給您。
3. 依據您居住的地點,更換商品之到貨時間將有不同。

 

退货
1. 如商品有瑕疵或不符所需,请您在货运业者网站所示商品的到货日起算14天内(包含例假日)提出退货申请;若超过此期限,恕无法为您提供退换货服务。
2. 为维护您退货权益,商品必需为全新未使用状态,并保持原完整包装(包括商品本体、配件、吊牌、及所有附随文件的完整性)。
3. 退货商品上之安全吊牌必须完整未拆,否则恕无法提供退货服务。
4. 若您需退换货服务,请先来信customerservice@designinverso.com客户服务信箱与我们联繫。
5. 欲办理退换货,请先洽询客服人员,请勿自行将商品寄回,自行退回者恕不受理。


退款
1. 在收到您寄回退货商品并确认检查状态后,将以电子邮件通知您,并告知您的退款要求是否被接受。
2. 若您的退款要求被许可,您的退款会在数天后依据订购商品时的原付款方式退还。

延迟或未收到退款
1. 若您未收到退款,请先再次查询您的银行帐户。
2. 而后向您的信用卡发卡银行确认,在您收到退款前可能需要一些时间。
3. 接下来联繫您的银行,通常需要一些时间收到退款。
4. 若您已完成上述所有确认却仍未收到退款,请来信customerservice@designinverso.com客户服务信箱与我们联繫。

特价商品
退款服务仅适用于非特价商品,恕难受理特价商品之退款服务。

换货
1. 您收到订购的商品有瑕疵,或您欲更换"同款商品"之颜色或尺寸,我们提供您更换商品服务。
2. 您因商品瑕疵所提出之商品更换,我们将负担相关之衍生费用。若您因个人因素更换商品颜色或尺寸,其退回运费及所衍生之相关费用将由您自行负担。
3. 上述两种情况,皆请您先以电子邮件customerservice@designinverso.com通知我们,并提供您的订单号码及收件地址。


运送费用
1. 若商品无任何瑕疵-
您将支付退回商品之全部衍生费用,自行寄回之邮资将不退还。邮资将从您的退款中直接扣除。
2. 若商品有瑕疵-
您将先支付退回商品之邮资。在我们收到您退回的商品,并确认瑕疵事实与责任后,我们会将退回商品之邮资连同商品之全额退款,一起退还给您。
3. 依据您居住的地点,更换商品之到货时间将有不同。